Medium reklamowe jest medium przekazującym rzeczywisty przekaz za pomocą środków projektowych (materiałów reklamowych). Pojęcie reklamy często obejmuje zarówno media reklamowe, jak i środki reklamowe w tym samym czasie. Media reklamowe to reklamy, torby na chleb z reklamą plakaty, naklejki, spoty telewizyjne, spoty radiowe, spoty filmowe, płatna mailing, druk tekstylny, napisy, mailingi, stoiska targowe, figury reklamowe, muzyka reklamowa, gry reklamowe lub wyskakujące okienka. Wydajność drukowanego nośnika reklamowego mierzona jest za pomocą tysiąca cen kontaktowych (CPM), ceny za każde 1000 potencjalnych klientów ideaprint.pl/oferta

Z drugiej strony, istnieje termin medium reklamowe dla artykułu, który przejmuje reklamę. Zasadniczo prawie nic nie jest odpowiednie ani wykorzystywane jako nośnik reklamy. Jedynym powszechnym warunkiem jest to, że użytkownik jest postrzegany przez ludzi. W związku z tym niniejszy wykaz zawiera jedynie przegląd możliwości.

w przestrzeniach publicznych (reklama zewnętrzna), np. słupy reklamowe, plandeki rusztowaniowe, reklama budowlana, billboardy, fasady lub ściany (malowidła, znaki, wsporniki), ogrodzenia terenu, skywriting, chodniki, pomosty, schody na otwartym terenie, np. stoki górskie, plaże,w instytucjach publicznych i półpublicznych, np. obiektach sportowych, szkołach, szpitalach, stacjach metra

Jakie reklamy? Jak to robią agencje?

Upominki promocyjne, np. kalendarze, długopisy, wizytówki, zapalniczki, chipy do wózków na zakupy itp.

Reklama w mediach, np. transmisja radiowa, telewizyjna, reklama w gazetach, broszury (reklama), reklama w kinach, strona internetowa, gry reklamowe, spam.

  • gry wideo
  • Reklamy transportowe, np. w pociągach i autobusach oraz w pociągach i autobusach, taksówkach, samochodach ciężarowych.
  • Reklama włókien tekstylnych, np. reklama koszulowa, kurtki, koszule, koszulki, czapki,
  • Reklamy sprzedaży w punktach sprzedaży, np. ekspozytory, reklamy w witrynach sklepowych, głośniki, radio sklepowe, projektowanie sal sprzedaży, zapachy w salonach sprzedaży, wózki na
  • zakupy, kasPostery, pracownicy sami, np. w domach towarowych lub (specjalistycznych) reklamach detalicznych.
  • reklama zapachowa
  • ukierunkowane wzmocnienie dźwięku
  • tatuaż
  • rozmowa telefoniczna, faks,
  • kupon

Najnowsze osiągnięcia obejmują gry wideo, które splatają towary w swoje programy, specjalne kanały reklamowe w szpitalach i osobowości, które od czasu do czasu noszą tatuaże. Jedną z metod nieuznawania za reklamę jest tzw. marketing partyzancki, w którym sensacyjna plotka o nowym produkcie rozchodzi się wśród grupy docelowej. Dla słabych finansowo miast USA źródłem dochodu jest oferowanie miejsca na pojazdach policyjnych do celów reklamowych. Ciekawe media reklamowe, takie jak rakiety, Międzynarodowa Stacja Kosmiczna (ISS) czy żywność, zdają się rozszerzać ten zasięg w nieskończoność.

Przykładowa realizacja agencji reklamowej z Białegostoku

Innym przykładem jest przekształcanie całych stacji metra w Berlinie w przystanki produktowe i wynajmowanie ich wyłącznie firmie wyposażonej w gabloty, kolumny i ściany reklamowe. Düsseldorf posiada wieloczujnikowe przystanki, wyposażone w głośniki i systemy zapachowe emitujące zapach reklamowanego środka czyszczącego.

Reklama przez komercyjne agencje

Firma Swatch wykorzystywała projektory do reklamowania zegarków na Słupie Zwycięstwa Berlina i na wieży telewizyjnej. Włączono pięciocyfrową grzywnę za nieuprawnione działanie; nielegalność przyciągnęła dodatkową uwagę. Nowszymi formami reklamy są również szeroko rozumiane programy lojalnościowe, które są zasadniczo elektroniczną formą dawnych znaczków rabatowych. Już na początku ubiegłego wieku znaczki rabatowe były szeroko rozpowszechnione i cieszyły się dużą akceptacją. Przykładem może być współpraca grupowa „Payback„, a w Szwajcarii karty rabatowe większych firm spożywczych, takich jak Migros czy Coop. Takie programy rabatowe budzą kontrowersje wśród protekcjonistów danych, ponieważ firmy mogą tworzyć profile zakupów i badać zachowania nabywców w czasie.

Najnowsze trendy w reklamie to ukierunkowane stosowanie substancji zapachowych, z których niektóre znajdują się poniżej progu świadomego postrzegania, oraz ukierunkowane brzmieniowe dźwięki poszczególnych przechodniów, dzięki którym nie można zidentyfikować pochodzenia