SEO nie jest odpowiednią strategią dla każdej strony internetowej, a inne strategie marketingu internetowego mogą być bardziej skuteczne jak płatna reklama poprzez pay per click (PPC) kampanii, w zależności od celów operatora witryny.

Marketing dla wyszukiwarek czy dla ludzi?

Marketing wyszukiwarek (search engine marketing, SEM) to praktyka projektowania, obsługi i optymalizacji kampanii reklamowych w wyszukiwarkach. Jego różnica w stosunku do SEO jest najprościej przedstawiona jako różnica między płatnym i nieopłaconym rankingiem priorytetowym w wynikach wyszukiwania. Jej cel jest ważniejszy niż istotność; twórcy witryn internetowych powinni traktować SEM z najwyższą dbałością o widzialność PageRank jako najbardziej nawigację w głównych listach swoich wyszukiwarek.

gogler.pl

 

Powodzenie kampanii marketingu internetowego może również zależeć od budowania wysokiej jakości stron internetowych w celu zaangażowania i przekonania, tworzenia programów analitycznych umożliwiających właścicielom witryn mierzenie wyników oraz poprawienia współczynnika konwersji witryny. W listopadzie 2015 r. Google opublikował publicznie pełną, 160-stronicową wersję swoich wytycznych dotyczących oceny jakości wyszukiwania, która obecnie wskazuje na zmianę ich ukierunkowania na „użyteczność” i wyszukiwanie mobilne.

Jak SEO pozwala generować zyski ze strony?

SEO może generować odpowiedni zwrot z inwestycji. Jednak wyszukiwarki nie płacą za organiczny ruch poszukiwawczy, ich algorytmy ulegają zmianie i nie ma gwarancji kontynuacji odsyłania spraw. Z powodu tego braku gwarancji i pewności, firma, która w dużym stopniu polega na ruchu w wyszukiwarkach może ponieść poważne straty, jeśli wyszukiwarki przestaną wysyłać odwiedzających.

Wyszukiwarki mogą zmienić algorytmy, wpływając na umiejscowienie strony, co może spowodować poważne straty w ruchu. Według prezesa Google, Erica Schmidta, w 2010 roku Google dokonał ponad 500 zmian algorytmu – prawie 1,5 dziennie.

Uznaje się, że operatorzy witryn internetowych stosują mądrą praktykę biznesową, aby uwolnić się od uzależnienia od ruchu w wyszukiwarkach. Oprócz dostępności pod względem gąsienic internetowych (podane powyżej), dostępność stron internetowych użytkowników nabiera coraz większego znaczenia dla SEO.