Genialny Nowojorczyk Van Eck zbiera dane z Social Mediów do amerykańskich akcji, tworząc portfel inwestycyjny. W jaki sposób będzie się to odbywało oraz na co liczy zagraniczny inwestor?
Życie bez social mediów jest w 21 wieku mało prawdopodobne. Można powiedzieć, że stały się dodatkowym członkiem rodziny. Każdy z nas zasiada do social mediów choćby na chwilę, raz dziennie. Dlatego inwestorzy zauważyli sposób na pozyskiwania klientów dzięki social mediom.
VanEck jeden z nowojorskich menedżerów aktywów postanowił obserwować rozmowy społeczności social mediów, aby później dopasować usługi, informacje i oferty do pozyskania klientów. Każda rozmowa w social mediach będzie śledzona przez Nowojorczyka i będzie stanowiła podstawy do inwestycji w konkretne amerykańskie akcje.
Będzie to kolejna inwestycja Nowojorczyka. Przewiduje on ogromny zysk ze śledzenia poczynań osób komunikujących się w social mediach. Można spodziewać się sukcesu VanEcka, nie od dzisiaj wiadomo, że w sieci internetowej www, nic nie ginie! Każda Twoja rozmowa spoczywa w zakamarkach gromadzonych danych – data base – w internecie.
VanEck postanowił gromadzić dane na razie tylko na Buzz Index. Będą się tam gromadziły treści z takich social mediów jak: Twitter, blogi internetowe, StockTwits itd. Technologicznie zaawansowany Nowojorczyk za selekcje informacji i jego analizę obarcza sztuczną inteligencję. Będzie ona również wyszukiwała wzorców, trendów, nastrojów, tematów prowadzonych rozmów w social mediach. Od dzisiaj chyba zaczniesz uważać o czym piszesz do znajomych, szczególnie na forach o ogólnym dostępie, bez żadnej prywatności. Być może właśnie dlatego WhatsApp zmienił politykę prywatności, po tym jak Facebook go wykupił.
Nowojorczyk jest zaawansowanym użytkownikiem technologii, dlatego o finanse nie musi się martwić. Portfel inwestycyjny będzie zorganizowany w taki sposób aby 75 amerykańskich akcji, które sztuczna inteligencja wskaże na podstawie zebranych danych jako szczególnie istotne na rynku, będą zwrotem z inwestycji, a później będą generowały zyski – poprzez ich rozwój.
W social media jest się chyba obserwowanym przez każdą możliwą instytucję, marketerów i niewiadomo co jeszcze.